Menu
TOPZINE.cz
Hudba

Nile otevřeli v Praze starobylou hrobku

Redakce

Redakce

2. 2. 2011

FOTO: Kapela Nile!Fotogalerie!V pondělí 31. ledna večer připomínal žižkovský klub Exit Chmelnice více samotné peklo než cokoliv jiného. Rozdmýchat výheň dorazila do Prahy pětice převážně death metalových kapel v čele s letitou legendou, synonymem technického superrychlého death metalu – americkými Nile. Jak ustálo české publikum nápor zahraničního buldozeru?

FOTO: Kapela Nile vystoupila v Exitu Chmelnice

Death metalová kapela Nile, Foto: Martin Kroa, Topzine.cz

V mrazech kolem mínus deseti se máničkám moc před klubem postávat nechtělo, a tak se už v půl sedmé tlačily na schodech u vstupu desítky lidí. Černě oděnou masu začali pořadatelé vpouštět dovnitř lehce před sedmou hodinou a začalo se takřka na minutu přesně.

Prvními řezníky, kteří měli za úkol trochu rozhoupat publikum, byli Darkrise z nedalekého Švýcarska. Čtveřice muzikantů se snažila oslovit pár desítek postávajících poměrně brutálním death metalem standardního střihu. Nevděčné úlohy zahřívačů diváků se maníci ze země čokolády pokoušeli zhostit naplno, leč odezva byla prozatím více než vlahá.

Jedinými zástupci severské školy metalu byli druzí pánové na holení. Kapela Zonaria z chladného Švédska zaujala snahou o propracovanou image, když s replikami pistolí na stehnech ladili své nástroje a rozmisťovali velké plachty s obalem posledního alba The Cancer Empire. Fanoušků razantně přibylo a směs melodického death/black metalu s atmosférickými klávesami si získala relativně dobrý ohlas. Mezi skladbami vynikla především energická skladba The Armageddon Anthem ze staršího alba Infamy and the Breed.

Trash metal jako kladivo

Po pauze na poctivé pivní občerstvení obecenstva a krátké zvukové zkoušce se začalo  z reproduktorů do potemnělého sálu linout intro jako předzvěst smršti. Uklidňující instrumentálku nekompromisně ukončil první trash metalový riff perfektně ozvučených Dew-Scented.

Německá stálice na scéně už devatenáctým rokem drhne místy neuvěritelně rychlý trash metal a jejich přednes opravdu bral dech. Narvaný sál se se zuřivou vervou zapojil do devastačního mechanismu strojově přesně zahraného vystoupení, kde byla představena kromě tradičních pecek také současná deska Invocation.

Student starobylého Egypta Karl Sanders, který nabyl více než úctyhodných metrik, se po celou dobu pobaveně usmíval a spolu s Tolerem-Wadem působili oba pánové, kterým už táhne na padesát, velmi uvolněně. Cekově je nutné vyzdvihnout suverénní přednes technicky velmi náročných a originálně konstruovaných skladeb.

Bicí automat v lidském obleku George Kollias musel za zhruba hodinu trvající koncert spálit několik Big Mac menu a nejnovější člen kapely basák Chris Lollis bezchybně sekundoval excelentním výkonem dunivě těžkým a rychlým kytarám.

Bůh Ra ušetřil český dav

Setlist skladeb byl sestaven dostatečně promyšleně, a tak zazněly jak starší kousky z katakomb Nephren-Ka tak i oblíbené pecky Sarcophagus, Sacrifice Unto Sebek, Ithyphallic nebo skvělá Those Whom the Gods Detest. Death metalové pásmo připomínající drtivou tsunami pak uzavřela notoricky známá skladba Black Seeds of Vengeance. Bez jakéhokoliv přídavku se po půlnoci američtí veterání Nile vstřícně rozloučili s fanoušky a nakojení metalisté se postupně trousili na poslední denní tramvaje s pískáním v uších ale spokojeností v černé duši.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Nile otevřeli v Praze starobylou hrobku