Menu
TOPZINE.cz
Cestování

Nejčastější problémy spojené s dovolenou

Eva Chytková

Eva Chytková

22. 6. 2010

FOTO: exotikaKdyž naplánovaná dovolená nevyjde podle plánu, je to k vzteku. Topzine.cz ve spolupráci s Asociací českých cestovních kanceláří a agentur proto přináší trojici nejvíce opakovaných problémů, které může dovolená a s ní spojené cestování přinést, a kdy a jak žádat kompenzaci.

FOTO: exotika

Exotické krajiny vyhledává mnoho turistů, Zdroj: wikimedia.org

Z hlediska cestování je nejčastější problém se zpožděním charterového letu. V této situaci nejde o problém cestovní kanceláře, ale letecké společnosti. V takovém případě musí letecká společnost zajistit klientům odškodnění a kompenzace. A kdy se jedná o zpoždění? Při letech do 1500 km jde o zdržení více jak dvě hodiny od plánovaného času, v případě letů v Evropské unii delších jak 1500 a celkových letů mezi 1500 až 3500 km jde o tři hodiny a více a pokud jde o ostatní, jedná se zejména o čtyři hodiny a více.

Letecká společnost musí zajistit cestujícím odškodnění v různých formách, podle toho, jak je zpoždění velké. Například musí nabídnout cestujícím jídlo a pití, umožnit telefonní hovory nebo podaní zprávy jinými prostředky. Je-li zdržení letu v řádu dne a noci, musí letecká společnost zajistit klientům možnost přespání v hotelu nebo jiných zařízeních. Na závěr pokud je let zpožděn o více jak pět hodin, cestující má právo odstoupit od společnosti a nechat si proplatit letenky.

Potíže s ubytováním a délkou dovolené

Při dovolených však nastávají problémy i přímo na místě. Jedním z nich je, že nejde o hotel, který si daný klient zaplatil. Samozřejmě cestovní kancelář musí dát klientovi to, co si zaplatil a o co žádal. A to se stejnými podmínkami, které si vybral, jinak může opět žádat kompenzaci.

A třetí uvedenou stížností je, že počet ubytovacích dnů neodpovídá skutečnosti. Tento problém většinou nastává při nočních letech nebo pokud není v katalogu uveden počet nocí, ale dnů. Cestující by se měl vždy ujistit v cestovní kanceláři podrobně o počtu dnů a nocí. Nejlepší je reklamovat nesplněné podmínky ihned na místě u delegáta CK. Reklamaci je také možné podat do 90 dnů od konce zájezdu cestovní kanceláři či agentuře a ta je povinna do 30 dnů odpovědět.

Seznam stížností zvěřejnila AČCKA na základě statistik pětiletého výzkumu.

 

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Nejčastější problémy spojené s dovolenou