Exkluzivní výzkum dokázal, že už více než polovina internetových uživatelů nakupuje on- line. Nárůst je také v oblasti internetových aukcí.
Foto: Petra Prokopová, Topzine.cz
Společnost Mediaresearch dokončila sedmou fázi výzkumu pro Sdružení pro internetovou reklamu. Zjistila též, že on-line nákupům se věnují především lidé ve věku 25 až 34 let, zaměstnanci i podnikatelé.
Podle Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV) se ukázalo, že 53 % internetové populace nakupuje on-line. Hranice padesáti procent byla překročena letos v květnu. Celých 70 % uživatelů internetu hledá informace o produktech a službách na síti a v této návaznosti posléze v e-shopech nakupují.
Pravidelné aktivity na internetu, Zdroj: SEKV - SPIR/Mediaresearch
Z výzkumu také vyplynulo, že každý internetový uživatel stráví průměrně 83 minut denně surfováním. Vzrostl také průměrný počet obliby komunitních sítí. Zde jde o meziroční nárůst z původních 28 % na současných 46 %. Dvacet procent lidí pak našlo svou zálibu též v internetovém bulváru.