Řadu z módních blogerů je možné označit za jedny z nejvlivnějších osobností v módním průmyslu. Stále častěji jsou k vidění na přehlídkách v první řadě. Na těch nejexkluzivnějších místech si do notebooků na kolenou horlivě zapisují všechny vjemy. Přátelí se s módními návrháři, stylisty, kritiky, fotografy. Jsou různého věku, pocházejí z různých koutů světa i společenských vrstev. Co je spojuje je vášeň pro módu a psaní vlastního blogu.

Bryan, Tommy, Garance a Scott na přehlídce. Zdroj: www.wwd.com
Těžko se určuje, kdy první módní blogy spatřily světlo světa. Někdo tvrdí, že tím mezníkem je rok 2002 a prvním blogerem Manolo the Shoe Blogger (shoeblogs.com). Autor blogu se tak ale nevidí a odmítá být označován za průkopníka. A i když je obtížné ukázat na toho, kdo byl první, v kategorii nejvlivnější to jde poměrně snadno. Žebříček top blogů sestavuje signature9.com a aktuálně je na prvním místě Scott Schuman, tvůrce slavného blogu na thesartorialist.com. Dá se předpokládat, že v novém hodnocení, které bude zveřejněno v lednu příštího roku, si post udrží.
Tenhle Američan začal fotit kolemjdoucí při procházkách se svou dcerkou po New Yorku před několika lety. Svoje úlovky začal krátce poté zveřejňovat na internetu a od té doby stoupá jeho jméno stále vzhůru. Letos mu vyšla i kniha, která je papírovou verzí jeho blogu. Nutné je ale poznamenat, že Scott nezačínal od nuly. V módním průmyslu pracoval již dávno předtím a známosti mu pomohly vybudovat si takové jméno, jaké má dnes. Narozdíl třeba od Tavi.

Tavi. Zdroj: www.itsmydarlin.com
O téhle třináctileté holce se poslední dobou mluví víc a víc. Tavi Williams z Chicaga v Illinois a její blog (tavi-thenewgirlintown.blogspot.com) má téměř čtyři miliony čtenářů. A co je to, co jí umožňuje tak vyčnívat z davu? Snad právě její věk, neuvěřitelná fantazie a schopnost vykouzlit i z obyčejných věcí a věcí z druhé ruky krásné kousky. Na první pohled normální a sympatická slečna, která nemusí mít všechno značkové jako většina ostatních blogerů a přesto si dokázala vybojovat v tvrdé konkurenci výsostné postavení.
Za zmínku také stojí blog Francouzky Garance Doré (garancedore.fr). Původně ilustrátorka, dnes spíše fotografka, která spolupracuje se Scottem Schumanem a je to na jejím blogu vidět. Dál pak z nepřeberného množství blogů upozorním třeba na Tommyho Tona a jeho blog na jakandjil.com nebo na mladého Bryana a jeho bryanboy.com. Své skalní příznivce má i přehlídka z helsinských ulic na hel-looks.com nebo romantická Alix a její thecherryblossomgirl.com, který je místem jen pro ní a její vlastní outfity.
A jak jsme na tom my, Češi? Musíme si přiznat, že za zbytkem světa i v tomhle značně zaostáváme. Právě helsinský blog snad inspiroval autory pražského pokusu na madeonstreet.com. Pravdou ale je, že mezi tímhle blogem a těmi sledovanými zeje hluboká propast. Přesto doufám, že je překonatelná a snažit se musíme i my, kdo chodíme po pražských ulicích. Vždyť jak vytvořit úspěšný blog, když není kde brát kvalitní materiál?

Alix. Zdroj: www.thecherryblossomgirl.com
Prorazit v téhle sféře opravdu není jednoduché. V současnosti se počet blogů zaměřených na módu odhaduje kolem dvou milionů. V tak obrovském množství není snadná ani orientace. Dobrým startovním bodem je již zmiňovaný oficiální žebříček. A když narazíte na blog, který se vám líbí, mrkněte i do komentářů či odkazů na oblíbené blogy, které doporučuje sám autor. Můžete tak objevit stránky, které rozhodně stojí za pozornost. Výhodou tak obrovského množství blogů je, že každý čtenář si může vybrat podle svého gusta. Ať už se rádi rozplýváte nad obrázky z módních přehlídek, inspirujete se v pouliční módě, nebo hledáte blog zaměřený na boty, kabelky, celebrity nebo rady, kde výhodně nakoupit.
A že nemusí být psaní blogů jen náplní volného času dokazuje pár jedinců, kterým se podařilo tento koníček změnit v plnohodnotné zaměstnání. Řada blogerů spolupracuje s různými médii, především s časopisy a internetovými stránkami, kde publikují, a naopak značky si kupují na jejich blogu reklamu. Kombinací toho všeho se dá slušně vydělat, ale vytvořit opravdu dobrý a úspěšný módní blog se poštěstí jen pár jedincům. Proto pokud je to nad naše síly, užijme si blogy alespoň jako čtenáři. Vždyť jen tak se kochat, sledovat trendy ze všech koutů světa a proklikávat se na nové a nové stránky je fajn relax i inspirace.