Menu
TOPZINE.cz
Vzdělání a kariéra

Marketing a reklama aneb význam dvou tajemných slov

Redakce

Redakce

7. 3. 2010

duhova-kulickaKariéra v oblasti marketingu a reklamy je snem nejednoho mladého člověka. Pojďme si přiblížit, co vlastně slova marketing a reklama znamenají a co práce v tomto oboru obnáší.

Projekt Duhová kulička 2009, Zdroj: duhovakulicka.cz

Projekt Duhová kulička 2009, Zdroj: duhovakulicka.cz

Co je to vlastně marketing a reklama?

Marketing je aktivita k uspokojování potřeb a přání zákazníka, která se provádí na trhu.
Je to proces k identifikaci, zjišťování potřeb zákazníka a jejich uspokojování, přičemž dodavatel potřeb vytváří zisk.

Zjednodušeně řečeno, marketing má za úkol prozkoumat trh, dynamicky reagovat na případnou změnu poptávky a také sledovat aktuální spotřebitelské trendy. V neposlední řadě odhadnout, jak se tyto budou trendy vyvíjet.

Reklama se pak snaží přesvědčit spotřebitele, aby si ten který výrobek koupil. Je to placená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky a má za cíl především zvýšit prodejnost daného výrobku.

Reklama má mnoho forem, může být televizní, tištěná, internetová, rozhlasová, plakátová či jiná.

Co se týče uplatnění v praxi, je šíře toho, co můžete po úspěšném dokončení studií dělat, poměrně velká.

Možná si vyberete vytváření reklamních kampaní, možná se budete zabývat průzkumem trhu nebo internetovou propagací.

Obor marketing a reklama a jim příbuzné obory lze studovat na mnoha státních i soukromých vysokých školách. Třeba na VŠE, Fakultě sociálních věd UK nebo třeba na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

Právě ve Zlíně se každoročně koná festival etické reklamy Duhová kulička, což je projekt, který se zabývá nejen kreativitou v reklamním prostředí, ale nahlíží i na etický rozměr reklamy.

Jeho součástí je jak mezinárodní soutěž reklamy v různých kategoriích, která oceňuje zejména etickou stránku díla, tak i odborná konference na aktuální témata, určená pro odbornou veřejnost a studenty marketingových oborů.

Soutěž Duhová kulička 2010

Jednou z podmínek zařazení na shortlist a také úspěchu reklamy na Duhové kuličce je vyznění a dopad reklamního díla. Prestižní odborná porota pak ze shortlistu oceňuje ty nejlepší a nejkreativnější nápady v následujících kategoriích:

televizní spoty

tisková reklama

nová média

out of home

sociální a nekomerční reklama

Duhový úsměv – z přihlášených prací vybere svého vítěze i dětská porota

Uzávěrka přihlášek do soutěže je 16. dubna.

Přejeme všem účastníkům hodně štěstí.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Marketing a reklama aneb význam dvou tajemných slov