Kytarista Yngwie Malmsteen: Pracuju jako Sebastian Bach

Yngwie Malmsteen na tiskové konferenci Masters of Rock 2013, Foto: Sabina Jesenovská
Yngwie Malmsteen na tiskové konferenci Masters of Rock 2013, Foto: Sabina Jesenovská

Švédský kytarový mág Yngwie Malmsteen si poprvé zahrál na festivalu Masters of Rock. TOPZINE.cz se podařilo jej alespoň krátce vyzpovídat. 

Yngwie Malmsteen na tiskové konferenci Masters of Rock 2013, Foto: Sabina Jesenovská
Yngwie Malmsteen na tiskové konferenci Masters of Rock 2013, Foto: Sabina Jesenovská

Dozvěděli jsme se především to, že Yngwie dělá rád věci po svém a nerad si do něčeho nechá mluvit, což je zřejmé už z poslední desky Spellbound, na níž nahrál všechny nástroje sám a rovněž ji vydal pod svým vlastním labelem Rising Force Records.

Spolupracuješ při psaní skladeb někdy i s kapelou?

Kapele říkám Yngwie Malmsteen, protože všechno píšu i nahrávám já. Je to jako obraz, chápete? Nepracuju jako ostatní rockové kapely. Spíš jako Sebastian Bach, všechno skládám sám. To je jako by třeba Vivaldi něco složil a druhý houslista zprava na to řekl: ‚A co to zahrát takhle?‘. Ne, tak to nejde. Zpěvák by to prostě zase zazpíval po svém, jinak než basák, jinak než klávesista.

Takže už nehodláš nikdy spolupracovat s Timem Owensem?

Ne, to bych netvrdil.  Nikdy nezavírám dveře. Na tomto albu jsem se s ním rozloučil, protože jsem ho nahrával a on přišel a řekl, že teď pracuje na svých věcech. Řekl jsem: ‚Fajn, pracuj na tom, já dělám tohle.‘ Nebyly v tom žádné negativní vibrace nebo tak něco. Jen jsme každý pracovali na tom, na čem jsme zrovna chtěli.

Když už mluvíme o zpěvácích, kdo je pro tebe nejlepší zpěvák?

Pavarotti.

Jak vypadá proces nahrávání tvých alb?

Mám své vlastní studio, takže kdykoli cítím inspiraci, jdu tam. Když je to dobré, nechám si to. A pokud je to opravdu dobré, nechám to na nahrávce. Takhle pracuju, nemám žádné plány ani nic. Prostě si dělám, co chci.

Kde bereš inspiraci pro své skladby?

Není to tak, že bych něco třeba viděl a řekl si: ‚Hmm, to je inspirující‘ a začal skládat. To se prostě stane samo. Třeba slyším někde něco dobrého a letím do studia. Teď je to ale mnohem lepší, když můžu jít rovnou do svého studia. Předtím jsem nápady musel nahrávat na demo a předělávat je, až jsem se do nějakého studia dostal. To je luxus vlastního studia.

Je jiné hrát festivalový koncert?

Jo, úplně. Víš, já mám rád dobrý zvuk, čtyři hodiny zvukovky…  Jsem perfekcionista. Ale tady prostě musím hned na to.

The YouTube ID of TLTVAYk28Lm0Y is invalid.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*