×
TOPZINE.cz

Komiksový World of Warcraft. Ne každá adaptace je dobrá

Jak by asi vypadalo WoWko v komiksu? Touto myšlenkou se řídil americký TOKYOpop, který se stará o vydávání komiksů podle her od Blizzardu. Avšak nejenže TOKYOpop nemá snad nikdy dobré kreslíře, tentokrát se moc netrefil ani se scénářem.

Ilustrace na obálce, autor: Jae-Hwan Kim

World of Warcraft. Samo to slovní spojení dnes u většiny mladistvých vzbuzuje neklidné sny. Což znamená, že je to kasovní trhák. Tudíž se ho snaží narvat, kam jen to půjde. Je napsáno několik knížek, připravuje se film pod režisérským vedením Sama Raimiho, tvůrce legendárního Evil Deadu. A samozřejmě také komiksy. Bohužel. Možná kdyby se o vydání postaralo jiné vydavatelství než TOKYOpop, byl by komiks přitažlivý alespoň po výtvarné stránce a po scénáristické stále ucházející, avšak takovou radost čtenářům zámořští udělat nechtějí.

Komerčně výdělečná zbytečnost

Příběh se točí kolem již klasické zápletky, ve které se hrdinové vypraví do cizího světa, aby zabránili hrozbě, jež může proniknout do toho jejich. Zatím se hlavní hrdina, který je nějak ve své síle omezený vydává na další cestu. Zde se setkává se svou láskou a s dalšími netvory, proti nimž bojuje. A samozřejmě vše musí končit šokujícím zvratem, jenž ale není moc povedený, takže se žádný šok konat nebude.

O scénář se postaral Richard A. Knaak, uznávaný fantasy spisovatel, který je v Čechách známý díky sériím DargonRealm, DragonLance, a dokonce má na svědomí i knižní trilogii Válka prastarých, která se odehrává ve světě WarCraftu. Avšak jak je dobrým spisovatelem písmenkových knížek, tak špatným je scénáristou komiksů. Protože vše, co funguje v knihách, nemusí fungovat v komisech.

Příběh působí dosti naivním a přímočarým dojmem. Navíc postrádá jakoukoli gradaci a napětí, které dělají z fantasy příběhů něco dobrého. Tudíž je to jenom takový suchý příběh výpravy, který spíše jen nudně čtete, než prožíváte. Postavy sice nejsou vykresleny nějak hrozně, ale opět to jsou jen černobílé archetypy, se kterými se nikdo neztotožní a ani po tom nijak netouží. Není to sice tak nepovedený příběh, že by si čtenář jeho přečtení vyčítal, ale není to ani nic, z čeho by čtenář skákal do stropu, spíše jen takový průměr.

Narvěme tu mangu do všeho

Výtvarnou stránku má na svědomí Jae-Hwan Kim, který WarCraft už kreslil. Minule to nedopadlo dobře, tentokrát trochu lépe, ale pořád je to dosti hrůzné. Ale kdo čeká tak odpudivou kresbu jako je na obálce, ten bude mile potěšen. Vnitřek je totiž černobílý, takže i když stále všechny postavy vypadají jako gayové, není to dotažené k samotnému bodu varu, kterým působí obálka.

Kim je klasický mangoidní kreslíř, takže vše vykreslil sterilním, odtažitým stylem. Působí to nelíbivě a stereotypním, nesympatickým dojmem. Příběh sice vede Kim dobře, nicméně sám o sobě by Kim neustál. Jedna věc se mu ale nechat musí, budovy, které se v komiksu vyskytují, jsou velmi podobné těm ze hry. Stejně tak Arthas a některé další postavy, což je docela plus.

Komiksové WoWko je spíše taková mentálně nenáročná jednohubka, která nepotěší, ale ani neurazí. Ale každý WoWkař by ho v knihovničce mít měl a zatvrzelé nerdy možná i potěší.

Název originálu: World of WarCraft: Shadow Wing I-The Dragons of Outland
Český název: World of WarCraft: Hodina stínů 1-Dračí země
Scénář: Richard A. Knaak
Kresba: Jae-Hwan Kim
Překlad: Ondřej Duha
Počet stran: 176
Vazba: paperback
Rozměry: 125 x 185 mm
Vydal: Alpress, Brno 2010
Doporučená cena: 179 Kč

Hodnocení: *** (50 %)



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..