Menu
TOPZINE.cz
Redakční blog

Koho budu volit? Ty s nejúdernějším sloganem!

Martin Peška

Martin Peška

5. 6. 2009

Ano, volby jsou tady. Do naší redakce během uplynulých dnů chodily dotazy, proč se nevěnujeme vajíčkové vybíjené pořádané na českých náměstích, kde se utkalo Bé družstvo modrých s Áčkovým týmem oranžových. Odpověď je jasná: Jediný prostor, kde jsme se mohli tomuto tématu vyjádřit je tento redakční blog, v němž jsem se rozhodl nechat v příspěvku na hlavní stránce Topzine.cz poctu Waldemaru Matuškovi. Dnes, v první den voleb vám však prozradím, čí kampaň mě nejvíce oslovila, kdo zvolil nejúdernější heslo.

Protože jsem člověk politické scény neznalý, rád na sebe nechám promluvit lídry kandidátek z médií. Ale protože mi všichni říkají, že nemám věřit tomu, co dávají v televizi, v pondělí ráno jsem si cestou do práce vyzvednul ze stojanu deník Metro. Vybral jsem si tento titul záměrně, ne snad kvůli tomu, že bych neměl nějaký kovák na placené noviny, ale z reklamních billboardů vím, že nejlepší věci jsou přeci zadarmo.

A co by to bylo za deník, kdyby nepřinesl aktualitu o smrti zpěváka Matušky z pátečního večera hned na titulní stran s odkazem na jeho nekrolog na straně 11?

Z titulní strany jsem na sebe už začal nechat působit předvolební hesla politických partají. Lidovci se odklonili od klasických inzercí ve stejném vizuálu jako jejich billboardy, ale vsadili na PR článek, ve kterém hlásají, že se konečně zbavili jednoho Čuníka, a navíc od nich odlétl po 25 letech Kalous, což není divu, protože na chytré internetové encyklopedii Wikipedia se píše, že kalous pustovka přes Česko jen protahuje a zimuje, k zahnízdění dochází výjimečně. Čtvrtstoletí dlouhé zahnízdění Kalouse v jednom chlívku s Čuníkem je možná rekord hodný zapsání do Guinessovy knihy rekordů.

K PR se uchýlilo i populární pěvecké duo, jež místo vajíčkových utkání nebo rozdávání letáčků, balónků, gulášů a dalších cenností, zvolilo propagační koncert. Vystoupení u Řípu ale prokázalo, že fanoušci Evy a Vaška nepřijdou ani na koncert, na který mají koupený lístek, natož k volbám.

Pro velký úspěch se koncert rozhodla uspořádat i ODS, která v deníku na straně 3 prostřednictvím kapitána Áčkového mužstva modrých vyzývá fanoušky k setkání na Václavském náměstí. Musím přiznat, že vizuál inzerce s nataženými pěstmi nad hlavou v případě, že se má jednat skutečně o hudební vystoupení Evy Pilarové, Daniely Šinkorové nebo Ládi Kerndla, ve mně nevzbuzuje pocit bezpečí v městečku řešení.

Hned o stránku dál další inzerce. Tentokrát partaje, která zanevřela na temně rudou používanou v časech minulých, a uchýlila se k modré. Temného odstínu se ale nezbavila. Bohužel nechci být ten nejlepší, který bude měnit Evropu za cenu, že budu mít hlavu na křivo jako pan Ransdorf na vizuálu. Ty nejlepší 5. a 6. června u voleb poznáte podle hlavy nakloněné vlevo od čtení výzvy: Rozhodněte ve volbách 5. a 6. června, kterou je pro její svislou polohu a písmem začínajícím u spodní části novin možné pohodlně přečíst snad jen při pravidelném trénování vychylování hlavy na levou stranu už od raného dětství.

Dojel jsem metrem na Smíchovské nádraží, když na levou stranu nahnul i náš vagón pod tíhou přistupujícího davu. V tu chvíli mi nezbývalo než si rychle složit noviny a zaujmout co nejlepší pozici, aby se mi nezmačkal obrázek dvou hráčů z Áčkového týmu oranžových na poslední straně. Byla by to škoda, protože byť s Béčkovým týmem modrých neuhráli ani bod, prohru nesou s úsměvem. Sehraná dvojka Jirka + Jirka láká na peníze z Evropských fondů s velkým E. V životě jsem o Evropských fondech s velkým E nečetl, proto ani k uhlazeným a zakulaceným Jirkům s oranžovou koulí v kouli, nemám důvěru.

Když jsem na Karlově náměstí vystoupil z metra, ještě naposledy jsem nahlédl do deníku, abych se alespoň podíval, co budou dávat večer v televizi. V tu chvíli jsem to spatřil! Slogan pokrevních bratrů, kteří zvolili: Hrdinové divokého západu přicházejí. Nejen, že tito dva kandidáti za sebou vždy stojí při rasových útocích na svého druhého kolegu, ale také se mi na nich líbí, že jdou s dobou, že ustoupili od koncertů, rozdávání balónků, propisek nebo guláše. Místo toho vydávají vlastní DVD se svými propagačními videi, které suverénně předčí okoukané vajíčkové matche, které musely být nakonec zrušeny, protože vyvolávaly nepřiměřenou agresi nejen samotných hráčů, ale i fanoušků.

Volím Oldu Šetrného a jeho rudého bratra!

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Koho budu volit? Ty s nejúdernějším sloganem!