Menu
TOPZINE.cz
Cestování

Kalendář se zvířecími exkrementy získal cenu

Samcová Jana

Samcová Jana

8. 4. 2010

Kalendář MADE IN NATUREPražská ZOO se závěrem loňského roku vytasila se vskutku netradičním kalendářem. Místo sličných modelek zahrada vsadila na zvířecí trus. Kontroverzní kalendář dnes boří mýty a sbírá prestižní ceny.

Kalendář MADE IN NATURE, Foto: Ctirad Suchan

Kalendář MADE IN NATURE, Foto: Ctirad Suchan

Kalendář Made in Nature 2010 se zasloužil o druhé místo v desátém ročníku prestižní soutěže o nejlepší kalendář roku, kterou vyhlašují společnosti Typografia a M.I.P. Group. Kalendář zvítězil v kategorii „Propagační účin a hlavní idea“.

Odvážné téma zvířecího trusu sklidilo pomyslné ovace od návštěvníků pražské zoo i od odborné veřejnosti z oblasti reklamy a polygrafie. Ač by se mohlo zdát, že kalendář plný bobků věnoval bývalý ředitel Petr Fejk svému nástupci Miroslavu Bobkovi na rozloučenou, není tomu tak.

Kalendář MADE IN NATURE, Foto: Ctirad Suchan

Kalendář MADE IN NATURE, Foto: Ctirad Suchan

Kalendář je součástí marketingové strategie s názvem Made in Nature a jeho tvůrci věřili, že bude kalendář brán nejen jako nadsázka, ale i jako edukační pomůcka. Každý z kalendářních měsíců je věnován jednomu zvířecímu druhu. K trusu je přiřazeno i jméno jeho autora, oblíbená strava, trávicí proces, vyměšování a popis exkrementu.

Na pultech knihkupectví se objevuje i Atlas trusu

Autorkou textu je dlouholetá pracovnice pražské zoo dr. Iva Vilhumová, autorství fotografií trusu si připisuje Robert Halamíček, grafickou úpravu zajistil Vladimír Veselý. Stejný tým stvořil i právě vycházející publikaci Atlas trusu, která bude k mání v pražské zoo i v knihkupecké síti distribuční firmy Kosmas.

Kam dál?

Seznamte se s Eberhardem! ZOO Praha sází na novou reklamní kampaň

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Kalendář se zvířecími exkrementy získal cenu