Menu
TOPZINE.cz
Cestování

Jak správně vybrat zájezd a nenechat se napálit?

Šárka Braumová

Šárka Braumová

15. 2. 2011

Dovolená by měla být balzámem na duši, někdy se však díky cestovní kanceláři změní v horor. Na co byste si měli dávat pozor, abyste nepřišli o své peníze? Poradíme vám.

FOTO: Maledivy

Ilustrační foto, Foto: Šárka Braumová, Topzine.cz

Jak vybrat zájezd, aniž byste přišli o svoje peníze

Ať už si dovolenou vybíráte v cestovní agentuře nebo přes jejich internetové stránky, poohlédněte se po certifikátu o pojištění proti úpadku. Jen tak budete mít jistotu, že budou vaše peníze chráněny. Pokud ho CK nevlastní, ruce od ní pryč. V případě krachu agentury či nerealizovaného zájezdu to bude právě pojišťovna, kdo vám peníze uhradí. Zákon nařizuje mít pojištění proti úpadku pouze držiteli koncese na cestovní kanceláře. Cestovat tedy s pochybnou kanceláří načerno se opravdu nevyplácí.

Nezapomínejte na fakt, že zájezdem se myslí kombinace dvou a více služeb. Pokud si zakoupíte například pouze letenku, není to zájezd a prodejce nemusí být proti úpadku pojištěn.

Víte, co podepisujete v cestovní smlouvě?

Označení obou smluvních stran, to je klienta a CK či místa pobytu, by mělo být ve smlouvě samozřejmostí. Zaměřte se na důležité detaily, jako je vzdálenost pláže od hotelu, animátorské služby, je-li k dispozici dětský bazén nebo bude-li zajištěn pokoj s výhledem na moře. Přeptejte se i na počet nocí zájezdu. Počet dní a nocí nemusí vždy odpovídat stejnému počtu. Pokud odlétáte z ČR ve 23:30, je to považováno již za první den zájezdu.

Zájezd neodpovídal smlouvě. Jak na reklamaci?

Na kompenzaci nebo odškodnění máte nárok v případě neposkytnutí služeb uvedených ve smlouvě. Pokud je to možné, reklamujte nedostatky už na místě pobytu svému delegátovi. Nebude-li problém vyřešen na místě, máte právo po návratu do ČR podat reklamaci. Je však nutné podat ji do 90 dnů od ukončení zájezdu. Nechte si také od delegáta nedostatky potvrdit, pořiďte fotografie nebo si zajistěte svědectví od ostatních členů zájezdu a jejich kopie přiložte k reklamaci. Pokud nebudete s navrženým řešením CK spokojeni a nedojde k dohodě, nezbývá nic jiného, než se obrátit na soud.

Informace poskytl Tomio Okamura – viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur AČCKA.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Jak správně vybrat zájezd a nenechat se napálit?