×
TOPZINE.cz

Jak si vybrat správnou cestovní kancelář, která nezkrachuje?

ck-2Sezóna letních dovolených a zájezdů se neúprosně blíží. Jak si ale vybrat dobrou cestovní kancelář, která v nejbližší době nezkrachuje?  Několik zásadních příznaků může odhalit problémovou cestovní kancelář.

Zdroj: wikimedia.org
Zdroj: wikimedia.org

Poté, co svět zasáhla ekonomická krize, klesl celkový zájem o cestování z důvodů šetření. Dalším důvodem poklesu zájmu o dovolenou jsou loňské krachy cestovních kanceláří. U zákazníků vyvstávají obavy, že zrovna jejich cestovní kancelář zkrachuje. Podle prodejců se ukazuje, že se letos opět některé zájezdy na First minute musely zredukovat a to až o 15-20%.

Pro příklad je tu případ s CK Tomi tour, na jejíž krach doplatilo 16 tisíc českých turistů. I přesto z přibližně 1100 cestovních kanceláří, které jsou v České republice, zkrachovalo v minulém roce pět a prodaly se necelé 2 miliony zájezdů za 12 miliard korun.

Ujištění v tom, že výběr cestovní kanceláře je správný upřesňuje seznam kritérií, na které by si měl každý klient dát pozor při výběru své dovolené u cestovní kanceláře. Pokud CK splňuje 3-4 z těchto bodů zároveň, mělo by se od ní upustit.

Seznam kritérií

  1. CK je stále zmiňovaná v médiích, že nezajišťuje správné ubytování pro klienty, nebo jim zajišťuje špatnou přepravu
  2. V CK se objevují lidé, kteří již přivedli jinou CK do špatné situace či krachu
  3. CK stabilně prodává příliš levné zájezdy. CK má zřejmě problém s cash-flow a nemůže prodat zájezdy
  4. CK dluží peníze jak hotelům, tak leteckým společnostem nebo prodejcům
  5. V hodnocení CK na internetu převyšují negativa nad pozitivy
  6. CK vyžaduje vysoké zálohy a přitom prodává své zájezdy již o rok dříve
  7. CK nemusí mít prodáno postačující množství zájezdů, a proto velmi často a podezřele mění letové trasy, časy odletů, místa odjezdu apod.
  8. V médiích je zmiňováno to, že majitelé chtějí prodat CK, o kterou nemá nikdo zájem. To jednoduše značí špatnou finanční situaci.

Informace poskytl Tomio Okamura – viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur – AČCKA. AČCKA sdružuje 249 cestovních kanceláří a agentur a je největším profesním sdružení CK a CA v ČR.

Čtěte také:

Výsledky ankety o nejhezčí katalog cestovní kanceláře 2010



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..