×
TOPZINE.cz

Jak na efektivní domácí cvičení? S těmito pomůckami to bude hračka!

Efektivní domácí cvičení

Chcete zpevnit postavu, ale veřejné posilovny vás děsí? Pak není nic snazšího, než se do cvičení pustit v bezpečí domova. Kromě toho, že neplatíte vstupné, má domácí cvičení i řadu dalších výhod – nemusíte nikam dojíždět ani čekat na sprchu, navíc máte soukromí a můžete se plně soustředit na výkon. Upřednostňujete domácí posilovnu před těmi veřejnými? V tom případě se podívejte, s jakým náčiním bude domácí cvičení skutečně efektivní.

Co nesmí chybět v domácí posilovně?

Níže uvedené pomůcky jsou vhodné jak pro úplné začátečníky, tak pro pokročilé. Jednoduše s nimi vytvarujete postavu, případně shodíte nějaké to kilo.

1. Podložka na cvičení

Podložku na cvičení využijete při různých aktivitách, například při protahování nebo posilování s vlastní vahou. Poskytuje tepelnou izolaci, zabraňuje klouzání a navíc tlumí nárazy, což oceníte v případě, že při cvičení nechcete rušit sousedy.

2. Jednoruční činky

Jestliže je vaším cílem zpevnit ruce a vytvarovat ramena, pak ve vaší výbavě nesmí chybět jednoruční činky. Jsou skladné, jejich pořizovací cena je příznivá a navíc je můžete využít také při běhu či jiné aerobní aktivitě. Posílíte s nimi ruce, záda, prsa i ramena, tudíž je lze označit za multifunkční pomůcku.

3. Kettlebell

Další univerzální pomůckou je kettlebell, který využijete pro silový i kondiční trénink. Velkou výhodou je, že při cvičení s kettlebellem se posiluje hluboký stabilizační systém, jehož úkolem je držet tělo ve vzpřímené poloze a udržovat rovnováhu. Jeho posílení v konečném důsledku zlepšuje celkovou sílu, vytrvalost a předchází zranění během cvičení.

4. Expandéry

Další skvělou pomůckou pro domácí cvičení jsou expandéry, s jejichž pomocí se dokonale protáhnete a zformujete celé tělo. Při správném používání nahradí některé stroje, navíc nezabírají téměř žádné místo, jsou cenově dostupné a hlavně bezpečné i pro začátečníky.

5. Švihadlo

Dávno neplatí, že švihadla jsou jen pro děti. Jedná se o ideální pomůcku na rozehřátí nebo kardio trénink v případě, že chcete zhubnout. I jednoduché skoky jsou vysoce efektivní a jejich účinek brzy zaznamenáte. Využijete jej pravděpodobně především na venkovní trénink.

Na co nezapomenout?

Posilování by měla předcházet rozcvička na zahřátí svalů, aby nedošlo k jejich natažení či dokonce natržení. Nedílnou součástí cvičení je také strečink, který provádíme mimo jiné za účelem zachování pružnosti a délky svalů.

Samozřejmostí je správná technika cvičení a volba cviků, které jsou vhodné vzhledem k naší váze a fyzické kondici. Začátečníci by se měli nejprve soustředit na posílení středu těla a až poté se zaměřit na další svalové skupiny, jinak hrozí bolest či zranění během provádění náročnějších cviků.

Jak se Vám líbil tento článek?
Jak se Vám líbil tento článek?


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..