Švédský módní řetězec se už počtvrté pustil do boje proti zákeřné nemoci AIDS. A jakou jinou zbraň mohl zvolit než módu?

Keri Hilson, Penn Badgley a Selma Blair kývli na účast v kampani, Zdroj: hmfaacollection.com
Módní značku H&M není třeba dlouze představovat. Teprve před osmi lety otevřela v Česku své pobočky a hned se stala jasnou hvězdou na českém nebi módních řetězců, která nabízí stylovou módu od švédských nárhářů pro ženy, muže, děti a těhotné, a to ve více než dvaceti pobočkách v ČR.
A to jsou české obchody nesoucí typické červené logo jen drobkem v celosvětovém H&M koláči. Módní kolos čítá na 2 200 poboček v 38 zemích světa, a to včetně oblastí, jako je Střední východ nebo komunistická Čína.
Jak a pro koho?
Jak už samotný titulek napovídá, H&M předvedlo světu novou unisex kolekci, která podporuje boj proti smrtelné chorobě AIDS. Stalo se tak již po čtvrté a nejen tvůrci věří, že ne naposled. Jistě v to doufají i milovnice a milovníci praktického oblečení, které nepostrádá styl a šmrnc – přesně taková je totiž nová kolekce. Proč ale milovnice a milovníci?

Unisexová trička z nové kolekce FAA 2011
Kouzlo tkví ve slově unisex. Toto přirovnání je totiž naprosto výstižné. Z málokteré pánské nylonové parky vytvoříte pár šikovnými hmaty stylové dívčí šaty! Zkrátka a dobře, většina oblečení je navržena tak, aby se snadno dalo přetvořit v úplně jiný kousek. Některé se dají změnit úplně, jiné stačí přepásat páskem a dalším zase odepnout rukávy. A nový obleček je na světě!
A jak novou kolekci komentuje vrchní designérka značky Ann-Sofie Johansson? „Chtěli jsme vytvořit sportovně laděnou kolekci, která padne oběma pohlavím. Rozmyslet si střih, tvar a látku oděvu ještě před tím, než člověk začne uvažovat, komu by měl padnout na tělo, je skutečně osvobozující. Klíčovými kousky jsou trička s nápisy a sportovní bunda s detaily v podobě zipů, která se dá nosit mnoha způsoby.“
Za bezpečný sex
H&M se proti chorobě AIDS postavilo poprvé před čtyřmi lety s cílem zvýšit povědomí o bezpečném sexu, a tedy prevenci AIDS, ale i o samotném viru HIV a celé zákeřné nemoci. Výtěžek z akce putuje několika světovým organizacím, jako jsou například Populační fond OSN, nevládní organizace Designers Against AIDS a MTV Staying Alive Foundation.
„Kampaně na propagaci kolekce FAA jsou nesmírně důležité, protože je třeba mladé lidi po celém světě nabádat, aby byli opatrní a praktikovali bezpečný sex. Hlavní poselství kampaně zní: život je krásný, tak si ho nezkazte a buďte opatrní, chraňte sebe i svého partnera.“

Doplňky z kolekce FAA 2011
Módu proti AIDS podporují i hvězdy. Ve video spotech, které najdete na oficiálních stránkách řetězce, se vyjadřují celebrity jako například Keri Hilson, Penn Badgley, Akon nebo Selma Blair.
Kampaň můžete podpořit i vy, a to od úterý 26. dubna v obchodech H&M. Přispějete tím nejen nadaci Fashion Against AIDS, ale dáte jasně najevo i svůj postoj: first brain, second body. Mějte bezpečný sex a pomáhejte!