Hit! Poznámkové bločky inspirované Pietem Mondrianem

Gabriel de la Mora, projekt Mondrian, Zdroj: www.gabrieldelamora.net
Gabriel de la Mora, projekt Mondrian, Zdroj: www.gabrieldelamora.net

Inspirace současných umělců se často vztahují k přehodnocení tvorby umělců 20. století, jejichž díla určovala směřování moderního umění. Z toho důvodu například mexický umělec Gabriel de la Mora proměnil obyčejné poznámkové bločky v designovou záležitost, když jim vtiskl určité zásady z tvorby Pieta Mondriana.

Gabriel de la Mora, projekt Mondrian, Zdroj: www.gabrieldelamora.net
Gabriel de la Mora, projekt Mondrian. Zdroj: www.gabrieldelamora.net

Struktura Gabriela de la Mora

Gabriel de la Mora prošel původně architektonickým školením, díky čemuž je jeho přístup k tvorbě díla velmi metodický. Pečlivě tvořil linie a kombinoval barvy. Autor o své práci říká následující: „Každý papírek značí místo, kde jsem napsal slovo, které se přetransformovalo do podoby barvy a formy. Útvar skrývá slova, která mají stejný význam jak v angličtině, tak ve španělštině.“

Gabriel de la Mora, projekt Mondrian, Zdroj: www.gabrieldelamora.net
Gabriel de la Mora, projekt Mondrian. Zdroj: www.gabrieldelamora.net

Design bločků ve stylu Mondriana

Jinou záležitostí jsou poznámkové bločky inspirované opět základními prvky z tvorby Mondriana. Výrobek společnosti PA-Design je nazván The Monde Riant a jistě potěší každého zájemce o umění. Cena se pohybuje okolo 13 euro.

The Monde Riant, PA-Design, Zdroj: www.pa-design.com
The Monde Riant, PA-Design. Zdroj: www.pa-design.com

Lepící poznámkové bločky jsou praktickým pomocníkem všech pilných studentů a dá se s jejich designem leccos zajímavého vymyslet. Existují například lepící papírky s Rodinovým Myslitelem pro zájemce o sochařství 19. století.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Martina Knapová
Autorka studuje dějiny umění na Karlově univerzitě. Ve volném čase se věnuje psaní recenzí k výstavám, fotografování a cestování. Ráda by se v budoucnosti uplatnila na poli kurátorství a výtvarné kritiky.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*