×
TOPZINE.cz

Hervé Léger ve svůdné jarní kolekci kombinuje kůži, korzety a bandage

FOTO: Hervé Léger Spring 2011Návrháři haute couture každou sezónu vnímají jako boj, ve kterém vyhrává ten, kdo získá nejvíce pochvalné kritiky a utrží nejvyšší zisky. Často se však stává, že kritici nepochopí, co se snaží svými modely designeři sdělit světu. Oceňují nenositelnou extravaganci a opomíjejí jednoduchou krásu bez příkras. Ani Hervé L. Leroux nebyl výjimkou.

FOTO: Hervé Léger Spring 2011
Šaty jako skládanka a vystřihovánky současně, Zdroj: herveleger.com

Módní návrhář Hervé L. Leroux se narodil v roce 1957 ve Francii. V roce 1975 začal studovat sochařství a dějiny umění v Paříži, ale studia po dvou letech zanechal. Dal přednost budoucím dějinám umění a vrhl se do světa módy. Podařilo se mu získat pro mnohé práci snů, asistenta u Karla Lagerfelda pro Fendi a později i pro Chanel.

Co je bandage

V roce 1985 založil Leroux vlastní společnost Hervé Léger. Ale teprve až rokem 1989 ho módní svět začal brát opravdu vážně. Zaznamenal obrovský úspěch prezentací šatů v neobvyklém stylu, tzv. bandage. Hezky česky by se dalo říct, že modelku jednoduše zabandážoval. Šaty působily dojmem, že Hervé z domácího přebytku obinadel vytvořil model přímo na modelce. Bylo to něco nového, neobvyklého. Už jen z toho důvodu, že s tímto stylem přišel v osmdesátých letech.

FOTO: Hervé Léger Spring 2011
Zdánlivě neslučitelné: kůže, krajka a styl bandage

V letech, která do historie módy vešla jako léta vycpávek a neforemného H střihu košil i šatů, Leroux nabídl jinou alternativu, de facto pravý opak. Šaty těsně přiléhající, obepínající štíhlé tělo modelky, které odhalí každé deko navíc. I přesto, nebo možná právě proto, si získal srdce milionů žen a podařilo se mu nahlédnout do jejich šatníků.

Každý vzestup má svůj pád

Rokem 1999 ztrácí návrhář kontrolu nad svou společností Hervé Léger a zároveň přichází i o komerční využití svého jména. Módní dům získal Max Azria, ale až v dubnu roku 2007 značku Hervé Léger obnovil pod vlastním designem. To mu také přineslo větší popularitu i mezi celebritami, například Lindsay Lohan, Rihannou nebo Kate Bosworth.

FOTO: Hervé Léger Spring 2011
Bílá jako známka panenské neposkvrněnosti

Na podzimním týdnu módy v New Yorku představili jarní kolekci Max a Lubov Azria v duchu doby Marie Antoinetty, kterou propojili s ultra štíhlým bandage stylem. Z této koláže vzešla velmi zajímavá přehlídka plná sexy upnutých šatů, leckdy připomínající spíše spodničky z dob baroka, okořeněné vyzývavým jednadvacátým stoletím.

Na začátek se po mole rozlila smetanová barva, která se po chvíli spojila s růžovým světem spodního prádla. Krajky a korzety doplněné o bandage styl ještě více umocňovaly útlost modelek, které se místy stávaly téměř průsvitnými. V kolekci se objevila i tělová barva, a to hlavně na krajkových šatech, pod nimiž smyslně prosvítala černá.

FOTO: Hervé Léger Spring 2011
Živočišné jaro

Období života Marie Antoinetty bylo časem rozkvětu baroka, ale i zkaženosti a zhýralosti šlechty. Stejně tak, jako bohatá smetánka dávala okázale najevo svou moc a majetek, navrhli Max a Lubov několik modelů vysmívající se této nadutosti. Smíchali svůdné korzety s barokními sukněmi uzpůsobenými pro jaro 2011. Tedy nadýchané a vyztužené minisukně plné volánů.

Hervé L. Leroux sice přišel o svou společnost, ale módní svět získal nové propojení bandage stylu s designem Max Azria, které je nečekaně sexy, plné vášně a touhy naplnit všechny představy vyvolané modely z jarní kolekce, která nese příslib romantiky, vášně a dráždivé koketnosti.

Jak se Vám líbil tento článek?

Jak se Vám líbil tento článek?


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..