Menu
TOPZINE.cz
Art & Design

Foto: Umělecký projekt. Návrat klasického umění do ulic velkoměst

Martina Knapová

Martina Knapová

12. 5. 2015

V hlavě francouzského producenta Juliena de Casabianca se zrodil nápad na kulturní osvětu veřejnosti. Vymyslel projekt, který vnese umění do ulic měst po celém světě a seznámí tak mnoho lidí s anonymními postavami ze slavných uměleckých děl. V ten moment se zrodila myšlenka k projektu zvanému Outings Project.

Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com

Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com

Producent se jednoho dne vydal do Louvru, kde žasl nad kompozicí jednoho z méně známých děl klasicistního malíře Ingrese. Rozhodl se proto umění zprostředkovat co možná největšímu množství lidí, kteří by se za normálních okolností do tohoto skvostného pařížského muzea nedostali.

Tento projekt světového formátu získal neskutečnou rychlostí na popularitě a náměty uměleckých děl zaplavují města. Na jeho oficiálních stránkách http://www.outings-project.org/#!about/c66t je k dispozici také návod, jak vlastně dílo do veřejného prostoru umístit, čímž můžete pomoci dalšímu uměleckému šíření.

Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com

Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com

Díky internetové obrazové databázi se reprodukovaná díla šíří raketovou rychlostí a setkat se s nimi můžete například v Londýně, Barceloně, Římě, Chicagu a dalších městech. Právě na otázky novinářů ohledně smyslu podobného šíření odpovídá autor projektu následovně: ,,Projekt není založen na tom, aby se lidé dozvěděli nová fakta o konkrétních uměleckých dílech, jde o to, aby se cítili dotknuti emocí a estetickou hodnotou díla, které bylo vytrženo z galerijního prostředí a přeneseno do každodennosti 21. století. Z toho důvodu se nejedná o řetězový email s přílohou, která nechá lidi chladnými, ale umění vyšlo do ulic, kde nelze být přehlídnuté.“

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Foto: Umělecký projekt. Návrat klasického umění do ulic velkoměst