Menu
TOPZINE.cz
Film & TV

Facebookový film The Social Network boduje v kinech i u kritiků

Redakce

Redakce

6. 10. 2010

Drama Davida Finchera o touze a zradě, The Social Network, odehrávající se v průkopnických letech Facebooku, dominovalo o premiérovém víkendu žebříčku tržeb amerických kin.

Asociálové, nebo géniové?, Zdroj: distributor filmu

Na česká a slovenská plátna vstoupí The Social Network 4. listopadu se sloganem „Pokud chcete získat 500 milionů přátel, naděláte si i pár nepřátel“.

Ačkoliv se prezentuje jako fikce, je očekávaný snímek od tvůrce Klubu rváčů nebo Zodiaca na první pohled autentickým filmem neokoukaných tváří. Hlavní role zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga a jeho tehdejšího přítele a obchodního partnera Eduarda Samaria ztvárnili prakticky neznámí herci Jesse Eisenberg a Andrew Garfield. Výjimkou je snad jen zpěvák Justin Timberlake, který si zahrál další internetovou ikonu, spoluzakladatele serveru Napster Seana Parkera.

Kritika je prozatím téměř jednomyslně pozitivní, především zdůrazňuje pečlivou režii Davida Finchera a brilantní scénář Aarona Sorkina. Kritik časopisu Variety Justin Chung píše, že „The Social Network nabízí staromilské uspokojení ze svižného a chytrého dialogu“. Server magazínu The Hollywood Reporter také přinesl informaci, že promítání pro členy americké filmové akademie, jež rozhoduje o držitelích oscarových sošek, mělo rovněž výrazně kladné ohlasy.

Vyprávění začíná na Harvardu v roce 2003 a jeho ústřední postavou je Mark Zuckerberg, jehož film podle Variety prezentuje jako „podivného génia na hranici asociálnosti, který není schopen skrývat svou každodenní nejistotu a sžíravě kritický postoj k životu“.

Marketingoví odborníci se shodují, že Zuckerberg se rozhodl správně, když  nezaútočil v médiích na snímek, který na něj vrhá nepříliš lichotivé světlo. Ovšem tvůrci filmu již předem upozorňovali, že filmový Mark není ten skutečný. Linka mezi skutečností a fikcí je ale pro určitý typ publika jistě atraktivní.

V žebříčku tržeb kin se za uplynulý víkend rovněž umístil premiérový snímek Let Me In. Remake oceňovaného švédského hororu Ať vejde ten pravý vydělal 5,3 milionu dolarů a umístil se na osmém místě. Těsně před ním skončil další premiérový horor Case 39 s Renée Zellweger v hlavní roli.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Facebookový film The Social Network boduje v kinech i u kritiků