Doplněk stravy BCAA. Pomůže při těžkém tréninku i pro růst svalů

Doplněk stravy BCAA, růst svalů, trénink

Pro růst svalové hmoty je třeba dostatečný příjem bílkovin a silový trénink. Doplněk stravy BCAA je jedním z nejdůležitějších fitness suplementů, protože se podílí na výstavbě svalů i jejich regeneraci.

Při posilování jednotlivých svalových skupin, ať už se jedná o rýsovací či objemový trénink, vynaloží naše tělo spoustu energie. Po zhruba 40 minutách vysoké fyzické zátěže (posilování, běh) dochází ke snížení hladiny krevního cukru a tělo si hledá další zdroj energie, aby mohlo v tréninku pokračovat.

BCAA – pomocník při tréninku i regeneraci

Ještě předtím, než sáhne do tukových zásob, využívá náš organismus esenciální aminokyseliny. Ty si ale neumí sám vytvořit, a proto je třeba doplnit je stravou. Při tvrdém tréninku jejich potřeba stoupá.

Doplněk stravy BCAA (z anglického názvu Branched Chain Amino Acids) je komplex tří aminokyselin: obsahuje L-leucin, L-valin a L-isoleucin v poměru 2:1:1, který je stejný jako např. u živočišných bílkovin.

Esenciální aminokyseliny dodají energii

Pro tvrdé tréninky má Leucin největší význam při ochraně stávajících bílkovin a zároveň se stará o tvorbu nových: proto nás nenechá ztratit svalovou hmotu, a naopak podporuje odbourávání tuků. Je nejdůležitější složkou BCAA.

Isoleucin a Valin vytváří společně další nepostradatelnou aminokyselinu glutamin. Ačkoliv je glutamin nejrozšířenější aminokyselinou v kosterním svalstvu, při náročném tréninku dochází k jeho významným ztrátám. Doplněním BCAA, tedy dávkou Isoleucinu a Valinu se glutamin přemění na alanin, jenž konečně funguje jako zdroj energie. Samotný glutamin působí také jako ochránce imunity a zlepšuje náš spánek.

 

Doplněk stravy BCAA, růst svalů, trénink

BCAA chrání vaše svaly při redukční dietě

Doplněk stravy BCAA, je skvělým pomocníkem i při hubnutí: nedovolí svalům odejít společně s tuky. Můžete vybrat BCAA v kapslích či v prášku a jejich efekt kombinovat také se syrovátkovým či jiným proteinem (vybrat můžete i veganské proteiny, jako je hráškový či rýžový) a již zmíněným glutaminem. Pro urychlení spalování tuků můžete využít také L-carnitin.

Pitný režim při budování svalů

Při suplementaci a silovém tréninku dejte pozor na pitný režim: pijte pravidelně po celý den a hodinu před tréninkem vypijte max. 600 ml vody. Po tréninku doplňte alespoň 1 litr tekutiny (čisté vlažné vody), nikoliv naráz, ale v průběhu dvou hodin: pít příliš vody najednou není pro hydrataci organismu účinné.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*