Velká letní soutěž probíhá pod patronátem agentury CzechTourism na serveru s domácími turistickými tipy www.kudyznudy.cz od 1. července. O úspěšnosti soutěže „Ceny Kudy z nudy 2010“ svědčí čtyřicet tisíc již odevzdaných hlasů. Do soutěže se může zapojit každý, svého hlasu proto využívají i známé osobnosti, mimo jiné i moderátor Eduard Hrubeš.
Eduard Hrubeš hlasuje, Zdroj: kudyznudy.cz
Nominováno je celkem 170 turistických aktivit, z nichž může veřejnost volit tu nejlepší až do konce prázdnin, tedy do 31. srpna tohoto roku. Pro odevzdání hlasu postačí kliknout myší na soutěžní banner na webových stránkách www.kudyznudy.cz a vyplnit interaktivní hlasovací formulář.
Práva hlasovat využil i známý rozhlasový a televizní moderátor Eduard Hrubeš, který svůj hlas udělil Muzeu ozubnicové dráhy v Kořenově. „Mojí celoživotní láskou jsou vlaky a železnice, takže ta volba byla jednoznačná. V Muzeu ozubnicové dráhy v Kořenově jsem byl už několikrát a vždy tam pořídil spoustu krásných fotografií. To je totiž moje hlavní vášeň, vlaky fotím a natáčím na video,“ prozrazuje Eduard Hrubeš.
Mezi nominovanými aktivitami v soutěži „Ceny Kudy z nudy 2010“ se nachází celá škála možností, jak trávit na českém území volný čas. Nabídku přibližuje vedoucí portálu Kudy z nudy Štěpánka Orsáková: „V nabídce najdete například zoologické zahrady, wellness centra, hrady, zámky, muzea, aquaparky, ale také podzemní štoly, biofarmy nebo výrobnu vánočních ozdob“. Pokud hlasující v nabídce nenalezne tu svou aktivitu, nemusí zoufat. „Každý má možnost uvést svou oblíbenou aktivitu jako vlastní tip, který bude také samozřejmě zařazen do celkového hlasování a může s konečným pořadím hodně zahýbat,“ dodává Štěpánka Orsáková.
Aktivita, která obdrží nejvíce hlasů, vyhrává od agentury CzechTourism sto tisíc korun spolu s nadstandardní propagací. Na tu se může těšit i 17 regionálních vítězů a všichni nominovaní a to na portále www.kudyznudy.cz, a také v knize, která všechny účastníky představí. Zkrátka nepřijdou ani hlasující, z nichž tři vylosovaní získají víkendový relaxační pobyt v Lázních Poděbrady.
O soutěži:
Cílem soutěže je podpora a oživení domácího cestovního ruchu a motivace českých turistů k cestování po tuzemsku. Vítězi prvního ročníku jsou Techmania Science Center v Plzni a Tajemné prohlídky znojemského podzemí.