Menu
TOPZINE.cz
Apetit

Divoké kmeny vznikly o rok dřív než Travian, říká česká administrátorka

Martin Peška

Martin Peška

31. 5. 2009

Německy Die Staemme, anglicky Tribal wars, česky Divoké kmeny. Tato hra má na českém internetu obrovský úspěch. Sami administrátoři takový boom nečekali. O tom, jak hru zvládá spravovat a mnohém dalším, odpovídala administrátorka hry Mirka Gretznerová alias Indigra.

Jak jsi se dostala ke spravování této on-line hry?

Hrála jsem tuto hru na Německém serveru a když jsem viděla, že se hledá administrátor pro Českou Republiku, poslala jsem životopis a byla jsem přijata.

Jsi určitě jedna z mála ženských administrátorů her, možná jediná. Myslíš, že je to v nějakém směru jiné?

Myslím, že ano, hráči jsou ke mně milejší, i můj tým mě bere jinak, než by brali mužského zástupce. Vidím v tom jen výhodu.
Od admistrátorek z Ruska a Polska ale vím, že je to možná výjimka. Popisovaly mi problémy, se kterým se potýkaly, stálo je hodně sil, aby je jejich okolí akceptovalo, jako ženy ve vedení.
Jsem přesvědčená o tom, že je to jen otázka přístupu.

Jaké pro tebe byly první začátky ve spravování Divokých kmenů?

Musela jsem se toho spoustu naučit, ale měla jsem velikou podporu v mém týmu.
Nedá se říci, že by to bylo hodně těžké.

Kdo další je v DK týmu, a jak je možné se do něj případně dostat?

DK tým má cca třicet členů, a rozděluje se na vedení Divokých Kmenů, cheathuntery,
supportery a moderátory. Do týmu se může dostat každý, kdo se přihlásí na nábor, projde vědomostním testem a bude splňovat další požadavky pro přijetí do týmu.

Potýkáte se často s problémem multiúčtů? Jak tuto problematiku řešíte?

Ano, potýkáme. Hlavně po otevření nového světa.


Divoké kmeny hraje prakticky poslední rok stabilně 200 000 lidí. To je fenomenální úspěch, kterým české on-line nesahají ani po kotníky. Co ty sama považuješ za největší plus hry?

Snadný úvod do hry, jednoduchost, nutnost komunikace ve hře s jinými hráči a v neposlední řadě reklama.

Byl vůbec takový počet hráčů očekáván ve srovnání s jinými státy?

Pokud vezmu pouze Divoké Kmeny v jiných státech, je Česká republika na 6. místě z 25 států, co se týče počtu hráčů. Před námi jsou Německo + Rakousko, Velká Británie + USA, Polsko, Rumunsko a Brazílie. Ale vzhledem k poměru obyvatelstva, uvedených zemí a České Republiky, je to pro nás obrovský a neočekávaný úspěch.

Ty sama hraješ Divoké kmeny?

Dříve ano, pak jsem si dala delší pauzu a teď jsem znovu neodolala. Hraji novou verzi, svět 11.

Proč?

Protože mě to baví. (smích)
Navíc nesmím ztratit přehled o hře, nelze znát novinky\update  jen z „papíru“, praxe je velice důležitá.


Na Divokých kmenech jste krátce po roce fungování na českém internetu spustili novou grafiku a další vylepšení. Co vás k tomu vedlo?

Když se hra nebude vylepšovat, či trochu měnit, bylo by hraní časem pro hráče jistě nudné.

Dá se tedy říct, že výdělek z Divokých kmenů pomohl nastartovat spuštění druhé hry od InnoGames s názvem The West?

Z toho vycházím.

Ještě se vrátím k počátkům hry – dost lidí bralo Divoké kmeny jen jako kopii Travianu. Přitom je to prý opačně. Můžeš to více osvětlit?

Divoké Kmeny neboli Die Staemme mají kolébku v německém Stade , hra byla zpuštěna oficiálně na jaře roku 2003.
Travian v listopadu 2004.


Hraní Divokých kmenů je běh na dlouhou trať, každý kmen musí ovládnout 80% herního světa, aby se stal vítězem. Jakou dobu trvalo vyhrát nějakému kmeni na cizích serverech?

Zatím se to povedlo jen na německém serveru, na světech 1 a 2.

Je kmen zapsán potom někde jako vítěz? Existuje něco jako kniha cti?

Vše je pak vedeno na foru.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Divoké kmeny vznikly o rok dřív než Travian, říká česká administrátorka