Recenze hudebních CD a DVD

Vlastimil Blažek

Vlastimil Blažek

12. 1. 2011

Irská formace, která prodává desky jako na běžícím páse, vhodila do ringu další album, které nijak nevybočuje ze zajetých kolejí této sestavy.

foto Westlife

Westlife, Zdroj: westlife.co.uk

Gravity vbíhá na hudební trať celkem svižnou skladbou Beautiful Tonight. A i když se v refrénu zpívá o snech a slzách, nejde o klasický přesládlý cajdák, kterých od Westlife známe spousty. Ale nemusíte se bát, že o dojemné songy přijdete, protože hned druhá píseň je typickou klavírní sonátou s velmi silně chytlavým textem. Safe je o malé osobní tragédii, což se rozhodně nedá říci o samotné písni, která tragická vskutku není. A prakticky jako přes kopírák může znít třetí sladký bonbón v tomto irském balení, který nese název Chances.

Nepatrné zrychlení je znát v I Will Reach You, která je pohodovu kytarovkou s několika klavírními vsuvkami. Největší a nejchutnější karamelkou je určitě ta, která nese název The Reason. Druhé hlasy, malé sbory, dobře znějící bicí a do očí slzy vhánějící tradičně silný refrén budete chtít ochutnávat znovu a znovu. Veškeré strunné nástroje chuť The Reason umocňují nejméně na druhou.

Neodolatelní díky I Get Weak

Svého standardu se Westlife drží i v I Get Weak. To je přesně ten song, který pustíte své nové přítelkyni, když máte v úmyslu šeptání sladkých slovíček a různé další cukrbliky. I Get Weak by totiž nažhavila i venku stojícího sněhuláka. A pro svou dívku se díky kapele Westlife stane neodolatelné i to nejošklivější káčátko. A pokud ne, vždycky ještě můžete zhasnout světlo.

Na veselý rodinný výlet by se hodila třeba skladba No One’s Gonna Sleep Tonight. Britpopová skákačka je asi to nejsvižnější, co na Gravity najdete.

Celé toto sladké pokušení uzavírá Too Hard To Say Goodbye, která je nejen pocukrovaná, ale také obalená v hudebním marcipánu a politá fondánem, který se používá například na větrníkové zákusky. Poslední slovo celého CD „Goodbye“ vás donutí si cédéčko pustit znovu úplně od začátku.

Westlife – Safe

Westlife – Gravity

Vydáno: 12 / 2010

Celkový čas: 48:30

Skladby: Beautiful Tonight, Safe, Chances, I Will Reach You, Closer, The Reason, Tell Me It’s Love, I Get Weak, Before It’s Too Late, No One’s Gonna Sleep Tonight, Difference In Me, Too Hard To Say Goodbye

Vydalo: Sony Music

0