Dne 20. dubna Agentura CzechTourism spustila kampaň, která má Čechům představit pozitiva tuzemské dovolené. Propagace pod hlavičkou sloganu „Dovolená v Česku – to letí!“ volně navazuje na kampaň z roku 2010.
Bydlení v krásné chatě na horách, Foto: Hana Chytrá, Topzine.cz
„Domácí cestovní ruch se z pohledu činnosti agentury CzechTourism stává jedním z klíčových nástrojů, jak vyrovnat známou disproporci v návštěvnosti České republiky,“ vysvětluje pozadí spuštění kampaně generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Zatímco tuzemští turisté projevují víceméně rovnoměrný zájem o všechny regiony, zahraniční turisté oproti tomu výrazně preferují Prahu.
Reklama s hlavním sloganem „Dovolená v Česku – to letí!“ navazuje na loňskou propagaci, se kterou se lidé mohli setkat hlavně v televizi a rozhlase. Letos se kampaň objeví v tisku, na venkovních reklamách a především na internetu.
Podle průzkumu agentury se letos na dovolenou v tuzemsku chystá okolo 40 % Čechů. CzechTourism ale chce kampaní oslovit i ty, kteří zatím neplánují vůbec žádnou dovolenou. Těch je totiž celá třetina. Ve vztahu k nim může kampaň akcentovat potenciál Česka pro podnikání výletů spojených s návštěvami památek nebo přírodních zajímavostí.
Informace o kampani
Kampaň proběhne od dubna do července 2011. Propagace na internetu zahrnuje reklamu ve vyhledávačích a kontextu, bannerovou reklamu a reklamu v sociálních sítích. Inzeráty a PR články si lidé budou moci přečíst ve společenských časopisech nebo suplementech. Od května se do kampaně zapojí citylighty a propagace v MHD v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Olomouci.
Realizátorem zakázky v hodnotě 9,7 milionu korun bez DPH je agentura MindShare, náklady na ni jsou hrazeny Evropským fondem pro regionální rozvoj a státním rozpočtem.