×
TOPZINE.cz

Chloé není jen parfém. Nakoukněte pod sukni francouzskému symbolu ženskosti

Volánky a krajky, špetka minimalismu, jemné a prodyšné materiály, ženskost a elegance v jednom. Takhle by se dala definovat tvorba francouzského módního domu Chloé.

FOTO: Chloé parfém
Můžete vonět jako Chloé, Zdroj: chloe.com

Když francouzská návrhářka Gaby Aghion v roce 1952 značku Chloé v Paříži zakládala, suverénně odmítla formalitu 50. let a začala vytvářet oblečení vyznačující se ženskými a volnými střihy, které se snadno a příjemně nosí.

Chloé je vůbec první značkou, která přišla s novým fenoménem luxury ready-to-wear, tedy luxusní oblečení určené k běžnému nošení. První kolekce nazvaná the antidote poprvé spatřila světlo světa v oblíbené pařížské kavárně Café de Flore v roce 1956. Po úspěšném startu začala Gaby najímat mladé talentované návrháře jako Maxime de la Falaise, Christiane Bailly nebo Michele Rosier, kteří si díky Chloé v módním průmyslu postupně vybudovali vlastní jméno.

Popularita rostla dál a v roce 1966 vystřídal Gaby v roli kreativního ředitele Karl Lagerfeld. Po 31 letech, v roce 1997, na jeho místo nastoupila mladá Stella McCartney, absolventka londýnské univerzity Central Saint Martins. Pod jejím vedením dostala Chloé opět svůj původní romantický ráz, který Lagerfeld zanedbával.

V roce 2001, kdy se Stella odvážila založit vlastní módní dům, získala post kreativní ředitelky její dosavadní asistentka, návrhářka Phoebe Philo. O sedm let později ji v čele módního domu vystřídala Hannah McGibbon, která představila i řadu oblíbených parfémů.

Značku Chloé si oblíbily ženy po celém světě. Mezi věrné zákaznice patřily mimo jiné Brigitte Bardot, Jackie Kennedy nebo Grace Kelly. Když zabrousíme v současných jménech, narazíme třeba na herečky Natalii Portman a Kirsten Dunst.

Myslet na Japonsko je v módě

Jako akt solidarity pro oběti březnové japonské katastrofy značka vytvořila exkluzivní tričko Chloé loves Japan. K dostání je ve většině butiků po celém světě a na internetovém obchodním portálu NET-A-PORTER. Výtěžek z prodeje triček bude předán Červenému kříži.

FOTO: Chloé Jaro/Léto 2011
Jemné materiály a přírodní barvy dominují kolekci Chloé na jaro a léto 2011

Na jaro a léto 2011 připravila Hannah McGibon svěží kolekci vyznačující se precizními střihy a přírodními materiály. Mezi základní prvky patří pletené šaty, metalické detaily, šifonové sukně, saténové kalhoty, průsvitné materiály, vlna a bavlna. Kolekci dominuje bílá barva, přírodní odstíny béžové, hnědá a elegantní černá.

Co bude dál?

Již brzy čeká módní dům další změna ve vedení. Novou kreativní ředitelkou se 1. června 2011 stane Clare Waight Keller. Mladá britská návrhářka vystudovala Ravensbourne College a dosud pracovala pro taková jména jako Gucci, Ralph Lauren nebo Calvin Klein.

Snad Clare do Chloé přinese svěží vánek, pod kterým budou dál vlát materiály na snových modelech, tak typických pro prestižní pařížský módní dům.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..