×
TOPZINE.cz

Česká republika cílí na turisty ze vzdálených zemí. V hledáčku jsou Čína, Brazílie a Indie

Čína, Brazílie a Indie. To jsou v současné době trhy, které mají v oblasti cestovního ruchu pro Českou republiku velký potenciál. Tyto ekonomicky rychle rostoucí země mohou být do budoucna pro Česko významnými zdroji. Jak uvedla agentura ČCCR, CzechTourism, ročně cestuje do zahraničí asi devět procent všech Brazilců, Indů a Číňanů.

FOTO: Město Chengdu, Čína
Město Chengdu, Čína, Zdroj: Hana Chytrá

V případě Brazílie cestuje většina turistů (asi 54 procent) jen v rámci Jižní Ameriky. Pokud již vycestují za oceán, Evropa je hned druhou nejoblíbenější destinací – volí ji až 32 procent Brazilců. V roce 2009 přijelo do České republiky asi 30 tisíc brazilských turistů, tedy o 14 procent více než v loňském roce. Od roku 2005 jde dokonce o 40 procentní nárůst.

„V Latinské Americe jsou sociální sítě velmi populární, a z toho důvodu jsme vytvořili facebookový profil a také komunikační portál I love Europe. Tento portál slouží pro sdílení informací mezi cestovateli, ale také jako databáze kontaktů,“ popsal aktivity ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Mexiko a Latinskou Ameriku Petr Lutter.

Číňané cestují výhradně ve skupinách, Indové zkouší novinky

Pro čínské turisty je stále nejoblíbenější destinací jihovýchodní Asie. Z evropských zemí je to přednostně pouze Velká Británie. Českou republiku navštívilo v loňském roce asi 62 tisíc čínských návštěvníků, což  je oproti roku 2008 16,5 procentní nárůst.  Drtivá většina zájezdů se ale prodá v kamenných obchodech, online prodej téměř nefunguje.

„Čínští turisté jsou zvyklí využívat služeb cestovních kanceláří a zejména kvůli vízové politice je individuální cestování velmi komplikované. Klademe proto důraz na propagaci České republiky prostřednictvím velkých touroperátorů a cestovních kanceláří,“ uvedl Jiří Vávra, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Číně.

Indii se v loňském roce prodalo asi 25 procent zahraničních dovolených přes internet a toto číslo se každoročně zvyšuje o 30 procent. Indové mají bohužel celkově velmi nízký přístup k internetu  a očekává se, že trh se bude do budoucna rozvíjet spíše pomocí aplikací v mobilních telefonech.  Do Evropy přijede ročně až 19 procent indických turistů.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..