Menu
TOPZINE.cz
Art & Design

Prohlédněte si nejpraštěnější firemní loga. Reklamní grafik asi zaspal

Redakce

Redakce

31. 1. 2012

Jedno z nejzákladnějších pravidel marketingu zdůrazňuje nepostradatelnost výstižného a originálního loga firmy či produktu. Co se ale stane, když autor loga přehlédne jeho dvojsmysl?

OBR: Logo satelit

Šťastný výraz pana Satelita, Zdroj: mont-sat.pl

Představte si, že vám jakožto reklamnímu grafikovi byla zadána zakázka – vytvořte logo pro firmu zabývající se opravou počítačů. Nic zákeřného, řeknete si a vybavíte si poučky z přednášek o marketingu.

Logo firmy je jakousi její vizitkou, tváří, kterou by si měl klient vždy vybavit jako první. Aby bylo efektivní, správné logo by mělo vyjadřovat hlavní myšlenku firmy, vytvářet a udržovat povědomí o značce a jasně ji odlišit od konkurence.

To, že se vašemu logu podaří přitáhnout pozornost klienta, však ještě zdaleka nemusí znamenat úspěch. Na první pohled to sice nemusí být zřejmé, ale když blíže prozkoumáte vaše nové logo pro počítačovou firmu, zjistíte, že myš se nečekaně proměnila v mužský pohlavní orgán.

OBR: Logo computer doctors

Je to opravdu počítačová myš? Zdroj: The Computer Doctors

Pokud jste to zjistili vy sami včas, máte štěstí, neboť zůstanete ušetřeni mezinárodnímu trapasu – na rozdíl třeba od tvůrců loga Arcidiecézní katolické komise pro mládež. Při pohledu na provedení značky této instituce se bohužel nelze ubránit myšlence na církevní skandály související s pedofilií.

OBR: Logo arcidiecezni komise

Logo Arcidiecézní katolické komise pro mládež, Zdroj: Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission

Bizarní je, že toto logo dokonce získalo v 70. letech v Los Angeles ocenění Art Director Club, což je sdružení kreativců z reklamních agentur.

Maxipes Pepsík

Nejsou to však jen perverzní narážky, které tvoří druhý smysl nechtěně dvojsmyslného loga. Co vás napadne například při pohledu na láhev Pepsi Max? Také vidíte obézního panáčka, který vypil příliš mnoho přeslazeného nápoje?

OBR: Logo Pepsi

Už nikdy se na Pepsi nepodíváte stejně jako dřív… Zdroj: massacultural.com

Prohlédněte si patnáct log, která na první pohled vypadají nevinně, ale díru do světa byznysu byste s nimi zřejmě neudělali…

[album:https://www.topzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/dvojsmyslna-loga/]

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Prohlédněte si nejpraštěnější firemní loga. Reklamní grafik asi zaspal