2/6

TOPZINE.cz

  • Tvorbu českého malíře Josefa Navrátila (1798—1865) poznal Sudek v padesátých letech a návrat k piktorialismu se mu stal východiskem oproti vnějšímu tlaku, který diktoval styl socialistického realismu.

    Tvorbu českého malíře Josefa Navrátila (1798—1865) poznal Sudek v padesátých letech a návrat k piktorialismu se mu stal východiskem oproti vnějšímu tlaku, který diktoval styl socialistického realismu. Zdroj: Ateliér Josefa Sudka Datum: 4. července 2011

  • Na otázku časopisu Světozor v článku Je fotografie umění? odpověděl: „Není. Je to hezké řemeslo, potřebující určitý vkus. Umění to být nemůže, protože je odkázána na věci, které existují již před ní a mimo ni, na svět kolem nás.“ Zdroj: Ateliér Josefa Sudka

    Na otázku časopisu Světozor v článku Je fotografie umění? odpověděl: „Není. Je to hezké řemeslo, potřebující určitý vkus. Umění to být nemůže, protože je odkázána na věci, které existují již před ní a mimo ni, na svět kolem nás.“ Zdroj: Ateliér Josefa Sudka Datum: 4. července 2011

  • Jaromír Funke byl jedním z pionýrů české abstraktní fotografie. Často tvořil kompozice z předmětů denní potřeby a pracoval s jejich originálními tvary.

    Jaromír Funke byl jedním z pionýrů české abstraktní fotografie. Často tvořil kompozice z předmětů denní potřeby a pracoval s jejich originálními tvary. Zdroj: Galerie Václava Špály Datum: 2. července 2011

  • Emila Medková podobně jako Ivan Pinkava volila pro své portréty netradiční kompozice.

    Emila Medková podobně jako Ivan Pinkava volila pro své portréty netradiční kompozice. Zdroj: Galerie Václava Špály Datum: 2. července 2011

  • Výstava vedle Drtikolových slavných aktů jako je tento prezentuje i snímek Řeholnice z roku 1911. Tehdy ještě nepracoval s výrazným mixem kubisticko-futuristických prvků.

    Výstava vedle Drtikolových slavných aktů jako je tento prezentuje i snímek Řeholnice z roku 1911. Tehdy ještě nepracoval s výrazným mixem kubisticko-futuristických prvků. Zdroj: Galerie Václava Špály Datum: 2. července 2011

  • Fotografie Paris významného českého avantgardního filmaře a fotografa Alexandra Hackenschmieda. Kromě fotografie se věnoval tvorbě krátkých autorských filmů (např. Bezúčelná procházka). Ve Spojených státech natočil s manželkou Mayou Deren snímek Meshes of Afternoon, který je pokládán za jeden z iniciačních filmů tzv. druhé americké avantgardy, Zdroj: Galerie Václava Špály

    Fotografie Paris významného českého avantgardního filmaře a fotografa Alexandra Hackenschmieda. Zdroj: Galerie Václava Špály Datum: 2. července 2011