RECENZE: Blackmore’s Night předvedli ve Slavkově u Brna magický koncert

Sabina Jesenovská

Sabina Jesenovská

31. 7. 2012

Nejen kompenzací za zrušený koncert, který se měl téměř před rokem konat na hradě Švihov, vystoupili 29. července na zámku ve Slavkově u Brna britsko-američtí folk rockeři Blackmore’s Night.

Blackmore´s Night na zámku Slavkov, Foto: Sabina Jesenovská, TOPZINE.cz

Blackmore’s Night na zámku Slavkov, Foto: Sabina Jesenovská, TOPZINE.cz

Loni vystoupení narušily nepříznivé vlivy počasí. Koncert se nekonal a management kapely následně nereagoval na dotazy a stížnosti ohledně vracení vstupného. Ačkoli se letošního koncertu ujal jiný pořadatel, vstupenky, na něž se rok prášilo na poličce, opět vstoupily v platnost a jejich zklamaní vlastníci se dočkali kýženého koncertu. Zprvu to sice vypadalo, že se historie bude opakovat, ale počasí nakonec dostalo rozum a začalo spolupracovat.

V osm večer přestalo pršet a prostor dostalo duo Ventus, které není v těchto kruzích až zas takovou neznámou. Zpěvákova předešlá kapela Góthien v minulosti odehrála na patnáct evropských show jako předkapela Blackmore’s Night. Kromě renesančně laděných písní v latině pobavili publikum i úryvkem z písně Travička zelená.

Po této třicetiminutovce a duze (což není žádná narážka na bývalou kapelu Ritchieho Blackmora Rainbow, ale opravdu se nad zámkem rozprostřela nádherná půlkruhová duha), konečně následoval hřeb večera.

[youtube_660]7I49R72EnSQ[/youtube_660]

Kapela vystoupila na stylově vyzdobeném pódiu, jemuž za několik desítek minut dodal ještě větší šmrnc měsíc, který vykoukl na diváky zpoza stromů zámecké zahrady. Atmosféru, kterou chtěli Blackmore’s Night vytvořit výběrem místa, umocnil zvuk tryskajících kašen. Zazněly písně jako Renaissance Faire, Shadow of The Moon či Under a Violet Moon, které zvedly z lavic nejen první dvě řady diváků. Ty zahrnovaly oficiální fanklub kapely, tedy fanoušky ve stylových kostýmech podtrhující dokonalou atmosféru koncertu.

Koncert zdobil fantastický zvuk

Celé vystoupení provázela neuvěřitelná akustika. Na to, že se vystoupení konalo venku, byl zvuk naprosto famózní. Hlasitost nebyla nijak zvlášť nízko, přesto jste slyšeli, jak váš soused rozbaluje bonbon či kašle, zkrátka jako v divadle. Akustika si vynutila hrobové ticho obecenstva, ale zároveň nutila více se koncentrovat na muziku. Klid vytvořil perfektní prostor pro Blackmorovy kytarové vyhrávky i pro zpěv Candice Night.

Blackmore’s Night představili tři nové členy, kteří se tímto vystoupením uvedli v tom nejlepším světle. Vystoupení bylo protkáno vtipkováním a střídáním nástrojů nejen z doby renesance. Nevím, zda se kapela kvůli kauze Švihov snažila o něco více než obvykle, každopádně to byly dvě hodiny nadupané muzikou, úsměvem a velmi přátelskou atmosférou, která panovala jak na pódiu, tak pod ním. Mimochodem, přibližně dvě hodiny po koncertě začalo opět pršet.

Blackmore’s Night

29. července 2012
Slavkov u Brna