Češi dopadli nejhůře v průzkumu stravovacích návyků v práci. Co děláme špatně?

Pravidelně každý den chodí na oběd pouze 61 procent českých zaměstnanců. Vyplývá to z průzkumu společnosti Edenred. Jde o nejnižší podíl ze sedmi zemí v Evropě, kde se dotazování uskutečnilo. Na Slovensku denně obědvají tři čtvrtiny lidí a ve většině západoevropských zemí je to kolem čtyř pětin zaměstnanců.

Bufet

Situace v pravidelnosti stravování se v Česku ale za posledních sedm let zlepšila, v roce 2009 chodilo každý den na oběd 56 procent zaměstnanců. Například ve Francii se každý den v poledne stravuje 82 procent lidí. Vůbec neobědvá pět procent Čechů.

V restauraci či jídelně jí v poledne 62 procent tuzemských zaměstnanců. V porovnání se západní Evropou je to výrazně víc, například ve Francii obědvá v restauračních zařízeních jen 16 procent lidí, pětina jí doma a 42 procent ve firmě v odpočinkové místnosti. Na Slovensku jí v jídelně či restauraci 39 procent pracovníků.

Přímo u pracovního stolu či v dílně se stravuje už jen desetina Čechů. Od roku 2009 se podíl Čechů obědvajících v odpočinkové místnosti v práci zdvojnásobil, jí v ní pětina pracovníků. Stále je to ale nejmenší číslo ze sedmi sledovaných členských zemí EU, které se průzkumu zúčastnily.

Nejvíce si stravování přímo v místnosti na pracovišti oblíbili zaměstnanci v západní Evropě, v Portugalsku a Belgii takto oběd řeší plná polovina zaměstnanců a i v dalších zemích je to přes čtvrtinu. “Firmy výrazně investují do vybavení podnikových kuchyní a odpočinkových místností. Lidé si díky tomu mohou rychle a kvalitně připravit oběd z nakoupených surovin nebo si ohřát jídlo z domova či od donáškové služby,” uvedl produktový manažer Ticket Restaurant ze společnosti Edenred Jiří Brych.

Průzkum také ukázal, že při výběru jídel lidé nejvíce hledí na chuť, s koncem krize jsou ochotni si ve většině zemí v porovnání s předchozími léty za oběd i připlatit. Specialitou Česka jsou polední menu, v žádné jiné zemi se lidé při výběru jídla podle polední nabídky neřídí. Obecně v Evropě lidé od zaměstnavatele stále častěji chtějí, aby zajistil na pracovišti nealkoholické nápoje. Západoevropané si pak žádají i čerstvé ovoce, do Česka a na Slovensko tento trend zatím příliš nedorazil.

Autor ČTK

KOMENTÁŘE

Zatím nebyl přidán žádný komentář, můžete ho přidat jako první.