Recenze: Záložní plán. Záložní film

Eliška Nová

Eliška Nová

25. 6. 2010

Dá se předpokládat, že ten, kdo vyrazí na romantickou komedii s Jennifer Lopez, toho moc nečeká. Ostatně, kdo ano, neviděl její předchozí snímky. Drtivá většina pak od romantické komedie nečeká ani to, že se zasměje. V takovém případě můžete být i mile zaskočeni.

Jennifer Lopez a Alex O’Loughlin v Záložním plánu. Zdroj: distributor filmu

Kdo viděl například Krásnou pokojskou, tuší, o čem je řeč. Přízvisko komedie si film vysloužil patrně jenom z toho důvodu, že už nevěděli, k jakému žánru ho přiřadit. Záložní plán si toto přízvisko nakonec vybojovat dokázal.

Ačkoli se na první pohled může zdát, že idea celého filmu je zcela originální, už na začátku se sluší podotknout, že není. Zoe, která zoufale touží po dítěti, jenže ne a ne najít toho pravého, sáhne nakonec po plánu bé. Nechá se uměle oplodnit a v tom (kdo by to byl čekal) jí skočí do taxíku rovnou pan Božský. Tohle sice na plátnech nevidíme každý den, vše ostatní ale ano.

No samozřejmě!

U celého snímku si pak člověk říká věčné: „No samozřejmě!“ Když jedna kamarádka touží po malých prstíčcích a malých nosíčcích, může se přetrhnout, aby už je měla doma. To druhá kamarádka, která má děti hned čtyři, by je nejraději všechny prodala do frcu. No samozřejmě! Pana Božského, který už v taxíku dávno nesedí, hlavní hrdinka potká jen tak náhodou na tržišti. No samozřejmě! A když mu chce konečně říct, tu veledůležitou věc, že je těhotná, přeruší ji a ona už se k tomu v ten okamžik zrovna nedostane. No samozřejmě!

Bože! Kolikrát už jsme viděli trénovat si hrdiny svou řeč před zrcadlem, kolikrát jsme je viděli stříkat po sobě hadicí a kolikrát jsme viděli, jak se rozchází a zase se vrací a rozchází… Na Jennifer Lopez se sice dívá hezky, ale její herecký výkon zastíní i malý psí hrdina. Na její obranu nutno říct, že předvedla i horší výkony.  To na Alexe O’Loughlina v roli Stana se dívá taky hezky. Navíc celý snímek v podstatě táhne.

Nemáte nic v záloze?

Na druhou stranu, a taky naštěstí, režisér Alan Poul snímek zbytečně neprotahuje, co tam má být, tam je. Odpustit si mohl nechutnou scénku porodu v bazénku, to už je opravdu moc. Překvapení pak na diváka počká v dětském parku při hovorech Stana s tatínkem tří dětí, kterému jedno z nich přinese v dlani hovínko. A člověk se i upřímně zasměje v okamžiku, kdy gynekolog několikrát za sebou pronese slovo vagína.

Zoe a Stan na farmě. Zdroj: distributor filmu

Záložní plán je ten typ filmu, na který se člověk dívá pouze v případě, že v záloze už jiný nemá. To je v pořádku. Nezaslouží si ale rovnou ho vyhodit do koše. Tak strašný zase opravdu není.

Záložní plán (Back-up Plan, The)