Recenze: Sex ve městě 2. Rozjuchané a vrásčité, staré a neklidné

6. 6. 2010

Někdy je film na motivy seriálu třešinkou na dortu. Ale když je ten seriál přeslazený a uřvaný, může být i třešinkou mírně nahnilou.

Sex ve městě 2, Zdroj: distributor filmu

Správně, pochopili jste – nepatřím mezi fanynky seriálu Sex ve městě. Přesto uznávám, že jiným se může líbit a zcela racionálně i uznávám kvůli čemu. Jenže režisér Michael Patrick King se rozhodl na svém sexuálním dítku co nejvíce vydělat, a tak k němu natočil dva filmy.

Už jednička mi přišla dost tristní, ale fajn – měla pár povedených vtípků a děj aspoň dával smysl. V případě dvojky ale narazí i ženy (záměrně jsem genderově nekorektní), které seriál sledují rády.

Rozjuchané čtyřicátnice v Arabských emirátech

Především je scénář snímku absolutně pitomý. Každá ze čtyř hrdinek si prochází nějakým velkým problémem, který samozřejmě na konci vyřeší. Vztah Carrie (Sarah Jessica Parker) s panem Božským (Chris Noth) začíná stagnovat a ona si nechce připustit, že už jsou pár, který holt nechodí pořád jenom očumovat na rauty a plesy, ale někdy prostě zůstanou doma a dívají se jen na televizi. Samantha (Kim Cattrall) si uvědomuje své stáří, Charlotte (Kristin Davis) si pořídila au-pair bez podprsenky a Miranda (Cynthia Nixon) dala v práci výpověď.

Se svými problémy vyjedou tyto rozjuchané čtyřicátnice do horkých pouští Arabských emirátů. A v tu chvíli nastává nejlepší druh mučení pro diváka, který hledá ve filmech i třeba nějakou logiku.

Způsob, jakým jsou prezentovány arabské státy, je absolutně mimo. Režisér a scenárista v jedné osobě se zřejmě doslechl o tom, že konopí je lék. Jinak si nedokážu vysvětlit, jak mohl vymyslet, že i Arabky mají rády módu, a tak pod svými abayami nosí šaty od Diora. Ony to samozřejmě nedělají (proč proboha???), vždyť je to nepraktické a i docela zbytečné.

Stejně tak, když se Carrie prochází po arabském tržišti. I když není žádná kočička a její nohy vypadají, jako by byl její věk už trojciferný, stejně by za ní na trhu pokřikovali a snažili by se jí prodat své zboží. Vím to, byla jsem tam. Ve filmu se ale Carrie jen tak prochází, téměř žádný obchodník ji sám neosloví a už vůbec na ni nikdo nepokřikuje oplzlosti.

Seriálové postavy už nemají své kouzlo

Sex ve městě 2 je prostě snová představa M. P. Kinga, který něco rychle spíchnul, aby si vydělal na nájem. Nedává smysl, je plný náhod, které by se nikdy nestaly. Postavy, které měly v seriálu nějaký charakter a do kterých se divačky rády stylizovaly, ztratily své kouzlo. Nedíváte se na tu starou Carrie, Samanthu, Charlotte a Mirandu. Ty byly každá jiná. Nové verze (i když věkem už sakra staré) jsou všechny stejné. Ječí, když zahlédnou boty s podpatkem nad deset centimetrů, dostávají orgasmus ve všech dražších obchodech, hrají si na mladičké dvacítky.

K tomu všemu je ještě snímek nehorázně dlouhý a nudný. Dvě hodiny a půl si může dovolit Eastwood, ne King (i když k tomu jméno může svádět). Kdyby byl Sex ve městě 2 aspoň komedií, u které se zasmějete, dala by se délka přežít. Jenomže snad jediná Samantha občas utrousí něco přisprostlého a celkem vtipného, nic víc. Občas ale prostě nestačí, abyste měli pocit, že těch 150 korun nebylo vyhozených.

Sex ve městě 2 může být dobrý jen v případě, pokud chcete, aby se s vámi přítel rozešel. Pak ho pozvěte do kina. Úspěch zaručen.

Sex ve městě 2 (Sex and the City 2)

Komedie / Romantický
USA, 2010, 146 min

Režie: Michael Patrick King
Hrají: Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristin Davis, Cynthia Nixon, Chris Noth, David Eigenberg, Evan Handler, Jason Lewis, Liza Minnelli, Omid Djalili, Alice Eve, Penélope Cruz, Miley Cyrus, Max Ryan, Waleed Zuaiter, George Aloi

0