Menu
TOPZINE.cz
Divadelní hry, představení - novinky a recenze

RECENZE: Muzikál Já, Francois Villon září vtipem. Jezerka sklízí úspěch

Jana Kumherová

Jana Kumherová

7. 4. 2012

FOTO: Já, Francois VillonKomorní temný Já, Francois Villon obohacuje českou  muzikálovou scénu. Modernistické pojetí příběhu z 15. století má rozhodně divákům co nabídnout. Publikum se nasměje i přes potemnělé prostředí a hudbu.

[album:https://www.topzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/francois-villon/]

Osud prokletého básníka se nedočkal zpracování zdaleka poprvé, přesto přichází Divadlo Na Jezerce s něčím zcela novým.

Čtěte také: Rozhovor s herci Písaříkem a Vraspírovou

Podle kostýmů a stylu hudby by se mohlo zdát, že jde spíš o rockovou než villonskou baladu. Černé oděvy se stříbrnými řetězy a dokonce lebkami se objevují po boku odvážných dámských střihů. Dávný příběh zůstává v reáliích své doby, změny do moderní podoby mu ale dodávají oživení.

Původní česká novinka Já, Francois Villon je prvním muzikálem uvedeným v Divadle Na Jezerce. Hudbu složil Ondřej Brzobohatý a muzikál zrežíroval Radek Balaš. Inscenace je věnována památce autorů, dramatika Jiřího Hubače a textaře Pavla Vrby, kteří se připravované premiéry nedožili.

Temné chvíle doplňují na jevišti scény plné vášně a lásky. Přesto není vystoupení jen pospolitostí písní všech barev. Oceňovala jsem činoherní vstupy, které by podle mého neměly v hudebních představeních chybět.

V hlavní roli zazářil Martin Písařík, po jeho boku předvedla svůj talent vycházející hvězda Petra Vraspírová. Tvořili ústřední dvojici, zanechávali však dostatek prostoru ostatním. Jejich kolegové zastávali většinou postupně více rolí a vytvářeli velmi zajímavou skupinu postav.

FOTO: Já, Francois Villon

Ústřední dvojici muzikálu tvoří Villon a Kateřina v podání Písaříka a Vraspírové

Místy charaktery pobavily, místy přivedly k zamyšlení. Villon neoplývá přímo vlastnostmi, které prokletý básník ve své době měl. Jako buřič však působí věrohodně a originální pojetí si vyžadovalo velký talent nejen po stránce herecké. Stejně jako u jeho vášnivé a proměnlivé lásky Kateřiny.

Očima Anny Kottové: Příběh francouzského prokletého básníka Francoise Villona má velký potenciál. Divadlo Na Jezerce mělo šťastnou ruku při výběru tématu a poloviční štěstí na výběr hlavního protagonisty Martina Písaříka. Skvěle hraje jako o život, ale v pěveckých partech se ztrácí v chumlu. Petra Vraspírová se blýskla jak pěvecky, tak herecky, stejně jako Peter Strenáčik, který byl pro mě velkým překvapením. Na Villona v muzikálovém podání bych si zašla znovu, protože nejde pouze o prvoplánové komerční dílko, ale také o hluboké téma lásky, nenávisti a svobody.

Hodnocení: 80 %

Muzikálu Já, Francois Villon nepředcházela mohutná kampaň jako mnoha jiným, zato rozhodně splnil vše, co slíbil. Inscenace přináší podívanou plnou humoru i skvělé hudby. Přesto nenese znaky komerční show, jakých v pražských divadlech nalezneme až příliš.

Já, Francois Villon

Divadlo Na Jezerce

Libreto: Jiří Hubač

Texty písní: Pavel Vrba

Hudba: Ondřej Brzobohatý

Režie: Radek Balaš

Hrají: Martin Písařík, Petra Vraspírová, Jana Malá, Petr Kostka, Petr Vacek, Peter Strenáčik, Tomáš Petřík, Ondřej Černý a Tomáš Vaněk

Hodnocení: 80 %

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

RECENZE: Muzikál Já, Francois Villon září vtipem. Jezerka sklízí úspěch